Webshop maken

Tamara ten Hove

Webshop maken

Het eerste leerdoel wat ik dit semester ga doen is een webshop maken. Dit wilde ik al een lange tijd doen om te kijken hoe dit werkt. Het is anders dan een gewone website bouwen. Ik ga dit leerdoel uitvoeren door middel van de volgende acties:

  • Inspiratie ophalen bij andere webshops in deze branche
  • Webshop bouwen, checken en online gooien
  • Webshop continu blijven vernieuwen en om feedback vragen

Door middel van deze leerdoelen hoop ik een stuk wijzer te worden op het gebied van webshops en ik denk dat ik door de feedback mezelf kan blijven verbeteren.

De allergrootste uitdaging van PL semester 2 is toch wel de webshop maken. Ik heb hier nog totaal geen ervaring mee maar ik ga er compleet voor.

Inspiratie opdoen bij andere webshops in deze branche

Ik begin met het opdoen van inspiratie bij de concurrentie van mijn webshop. Bijvoorbeeld myjewellery (Sieraden en kleding webshop, elke dag nieuwe on-trend items! (my-jewellery.com))

Er zijn een aantal belangrijke dingen die mij opvielen:

  • Het kopje met bestsellers. Hierdoor stimuleer je de mensen om deze producten te kopen. Ze zien dit woordje en ze hebben het idee dat deze items heel hard gaan. Dit moeten ze zeker kopen.
  • 10% korting op de eerste bestelling bij het inschrijven voor de nieuwsbrief. Dit ga ik zeker toevoegen aan mijn webshop. Hierdoor stimuleer je ze om een bestelling te doen en zich in te schrijven.
  • Als laatste vielen de complete looks op. Het is belangrijk om op je hoofdpagina meteen de sfeer van je bedrijf neer te zetten. Dit ga ik onthouden bij het maken van mijn webshop.

Website bouwen, checken en online gooien

Als tweede actie ben ik gestart met het bouwen van mijn webshop genaamd, www.Hovellery.com . Dit heb ik gedaan op Webnode. Hier waren veel mogelijkheden om een goede webshop te bouwen. Daarnaast houdt de website een deel van mijn administratie bij. Dit is erg handig en daarom het ik de keuze gemaakt om het via dit platform te doen. Hieronder een aantal foto's van mijn webshop:


Het was uiteindelijk best lastig om echt een huisstijl te bepalen en aan te houden. Ons bedrijf staat voor luxe, maar voor een betaalbare prijs. De juiste kleuren, lettertype en logo kiezen was nog een uitdaging. Maar over het algemeen ben ik erg tevreden. Ook heb ik een test ronde moeten houden, hoe het bestellen verliep voor het officieel online kwam. Dit ging gelukkig allemaal volgens plan. Dit heeft veel stress voorkomen.

Webshop bijhouden en feedback vragen

Bij deze actie merkte ik dat het veel werk kost om continu je webshop bij te houden. Wel vind ik dit erg leuk om te doen. Ik heb een aantal fotoshoots gehad waarbij ik nieuwe foto's voor de webshop ging maken.

Het leukste, maar ook meteen de grootste uitdaging voor mij was steeds een nieuw concept te bedenken. Je moet met de webshop de aandacht van de klant vast blijven houden. Ook heb ik veel concurrentie en moet ik mezelf echt onderscheiden. Dit vind ik af en toe nog wel lastig. Het gaat wel erg goed met de webshop. Ik vind het heel leuk om te doen en ik ga hier zeker nog lang mee door.

Ik heb nog wat erg leuke eindresultaten van de fotoshoots:

Feedback wat ik heb ontvangen was bijvoorbeeld de weg naar het bestellen toe. Bij mijn webshop wordt er standaard gevraagd om telefoonnummer en e-mail adres. Als je dit beide niet invult kan er geen bestelling worden geplaatst. Hierbij moest ik dus een optie gaan maken. Dit zijn van die kleine dingen die mij erg helpen. De kleine dingetjes kunnen de klant irriteren en daarom zouden ze niet bij mij bestellen. Ik waardeer daarom deze feedback enorm.

Tamara ten Hove, Botlandstraat 7, 4698CX, OUD-VOSSEMEER, +31(0)628887416
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website.