Onderzoek
WE BOOST BRANDS

Logo Actie Onderzoek:

Het logo in de huisstijl van PetSecur om de huisstijl leren toe te passen.
Doel:
PetSecur is een klant van We Boost Brands. Het bedrijf is een dierenverzekering en ze willen door middel van Social Media meer inschrijvingen genereren.
- Doel: Groei
- Middel: Social Media
- Opdracht: Meer inschrijvingen
De participatiegroep van deze opdracht zijn, Martijn (mijn stagebegeleider) Nicky (Social Media expert van We Boost Brands) Pepijn (Designmedewerker van We boost Brands)
De uiteindelijke resultaten mag ik presenteren aan PetSecur in de huisstijl van het bedrijf. Dezelfde huisstijl voer ik door in de social media posts en dit verslag van het project.
Wat moet er in de Analyse staan:
- Vertoningen
- Interacties
- Wat heeft het uiteindelijk opgeleverd voor de klant
Budget social media-advertenties: €600,- voor het actieonderzoek
Verwachting: 10 nieuwe inschrijvingen per maand
Actie met 4 inschrijvingen in 1 week

PCDA




De conclusie:
- Adverteer op facebook
- Maak gebruik van een foto
- Zorg dat de kat oranje is, dit ziet er speels uit
- De achtergrond moet geel zijn voor een positieve uitstraling
- Zorg dat de ruimtes goed verdeeld zijn. Dus de tekst links, en de vrouw rechts
- Zorg dat en het dier, en de vrouw in beeld kijken, ook al heeft ze haar ogen dicht.
Onderzoek
Ik zie dit zeker als een bruikbaar onderzoek. Ze kunnen deze advertentie wekelijks voortzetten met de instellingen die ik gemaakt heb, maar ook nieuwe advertenties maken met de conclusies hierboven. Ik heb zelf ook geleerd van de conclusies die ik hieruit heb opgemaakt.
Bronnen:
Janssen, N. (2021, 26 oktober). Kleurenpsychologie - de betekenis van kleuren. Linku. https://linku.nl/kleurenpsychologie/
Luijk, B. (2021, 2 december). Werkt adverteren op Facebook beter dan op Instagram? Birgit Luijk. https://birgitluijk.nl/werkt-adverteren-op-facebook-beter-dan-op-instagram/
Redactie. (2017, 15 juni). Psychologie van kleur: dit zeggen kleuren over merken. The Big Story. https://thebigstory.nl/psychologie-van-kleur/#:%7E:text=Geel%20is%20de%20kleur%20van,%2C%20optimisme%2C%20rijkdom%20en%20vriendschap.
Van de Ketterij, B. (2019, 11 november). Video-advertenties op Facebook: feiten & cijfers op een rij [infographic]. Frankwatching. https://www.frankwatching.com/archive/2019/03/23/video-advertenties-op-facebook-feiten-cijfers-op-een-rij-infographic/
Bewijs:



